مقدمه
دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی همواره به عنوان بالاترین مرکز اندیشه ورزی و تولید علم جامعه محسوب شده و با حضور و فعالیت اندیشمندانه متفکران، محققان، دانش پژوهان و دانشجویان در اعتلای علمی و جهت بخشیدن به حرکتهای فکری، اعتقادی، فرهنگی و سیاسی جامعه نقشی اساسی دارند.
دانشگاهها به منظور به انجام رساندن وظایف خطیر و پویایی و ارتقای خود، نیازمند الگو و ابزار مناسب برای ارزیابی و اطمینان کیفی از روند برنامهها و فرایندهای مربوط و کارآیی و اثربخشی دانشآموختگان در بازار مشاغل میباشند. از سوی دیگر،نظام آموزش عالی کشور باید با برنامهریزی دقیق در امور آموزشی، پژوهشی و تربیت نیروی انسانی، برای افزایش بهرهوری و استفاده بهینه از سرمایههای موجود درکشور تلاش نموده و بیش از پیش نوید دهنده شکوفایی و اقتدار علمی و فرهنگی جامعه باشد. دانشگاه برای حفظ پویایی خود نیازمند برنامه ریزی های توسعه ای و راهبردی، بهبود فرایندها و روشها و کنترل مستمر کیفیت است. انجام و تحقق هر یک از امور و فرایندهای مذکور همراه با برنامهریزی دقیق، نیازمند اطلاعات واقعی، دقیق، مرتبط و روزآمد میباشد.
شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور بررسی و ارزیابی آموزش عالی و تدوین شاخص ها و ضوابط ارزیابی با بهره گیری از مطالعات جهانی در حوزه تخصصی آموزش عالی (از جمله الگوهای ارزیابی آموزش عالی ، الگوی شبکه بین المللی تضمین کیفیت در آموزش عالی ، شاخص های مطرح شده توسط یونسکو و….) به تدوین مولفه های اصلی و شاخصهای آموزش عالی در گستره ارزیابی کلان و خرد شامل بخش های کلی (عمومی)، آموزشی، پژوهشی، دانشجویی، فرهنگی و اعتبارات و امکانات، در ابعاد کمی و کیفی اهتمام ورزیده است.
ـ ارزیابی کلان:در این سطح، وضع موجود آموزش عالی کشور در مقیاس ملی ارزیابی میشود و وضعیت هر یک از زیرمجموعههای آموزش عالی به صورت کلی و فراتر از دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و سازمانهای مربوط مورد بررسی قرار میگیرد. این ارزیابی روند آموزش عالی کشور را در هر یک از حوزه های اصلی (زیرساختهای آموزشی، پژوهشی، دانشجویی، فرهنگی و بودجه و اعتبارات) معین و موقعیت نسبی آنها را در عرصه بینالمللی مشخص می کند.
ـ ارزیابی خرد:در این سطح وضعیت دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی در مقایسه با یکدیگر ارزیابی میشود. گرچه بسیاری از شاخص های تدوین شده در دو بخش خرد و کلان مشابه هستند، ولی سطح ارزیابی متفاوت است. ارزیابی خرد نهایتاً به دستهبندی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی منجر می گردد.
شاخصهای ارزیابی کلان و خرد آموزش عالی شامل شاخص های کمی، کیفی و تحلیلی آموزش عالی بوده و در 5 حوزه اصلی: شاخص های کلی، آموزشی، پژوهشی، دانشجویی، فرهنگی و اعتبارات و امکانات تدوین گردیده است.
بخش کلی:شاخص های کلی در آموزش عالی، شاخص هایی هستند که امکان جایگزینی آنها در بخش های آموزشی، پژوهشی، دانشجویی، فرهنگی و اعتبارات و امکانات کمتر وجود داشته و بیشتر جنبه عمومی و مشترک داشته اند.
بخش آموزشی:شاخص های آموزشی شامل شاخصهای کمی، کیفی و تحلیلی است که مربوط به اعضاء هیأت علمی، برنامهها و فضاهای آموزشی و درسی، کارشناسان آموزشی، سطوح و مقاطع تحصیلی و … می باشد .
بخش پژوهشی:شاخص های پژوهشی شامل شاخصهای کمی، کیفی و تحلیلی در ارتباط با مراکز تحقیقاتی، محققین، انتشارات تحقیقاتی (تألیف و ترجمه کتب و مقالات علمی پژوهشی و…)، کنفرانسها، همایش ها و … می باشد.
بخش دانشجویی:شاخص های دانشجویی شامل: شاخصهای کمی، کیفی و تحلیلی در خصوص پذیرفتهشدگان، دانشجویان و دانشآموختگان، فضاهای دانشجویی و … می باشد.
بخش فرهنگی:شاخص های فرهنگی شامل شاخصهای کمی، کیفی و تحلیلی مرتبط با مسائل فرهنگی و فعالیتهای فوق برنامه و رفاهی اعضای هیأت علمی، دانشجویان و کارکنان، برنامه ها و آموزشهای فرهنگی و … می باشد .
بخش اعتبارات و امکانات:شاخص های اعتبارات و امکانات شامل شاخصهای کمی، کیفی و تحلیلی در خصوص بودجه و اعتبارات بخش آموزش عالی، دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، بودجه و اعتبارات آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و فرهنگی و نیز حقوق و مزایای اعضای هیأت علمی، غیر هیأت علمی و.... می باشد.در هر یک از حوزهها شاخصهایی نیز در خصوص مدیریت دانشگاهها و موسسات آموزش عالی ارائه شده است. قابل ذکر است که شاخص های تدوین و ارائه شده، از زوایا و دیدگاههای مختلف، آموزش عالی و رسالتها و عملکردهای آن را مورد توجه قرار داده و شامل جنبه های مختلف کمی و کیفی از یک سو و دروندادها، فرایندها، بروندادها، پیامدها و اثر بخشی ها از سوی دیگر است. در نتیجه این گستردگی، تعداد شاخص ها پر شمار و گاه با هم دارای هم پوشانی هائی می باشد که می توان گفت در ارزیابی های همه جانبه، چنین پدیده ای اجتناب ناپذیر است. نکته دیگر اینکه توجه به شاخص ها نه تنها بعنوان نشانگرهای ارزیابی مفید و کار آمد است، بلکه شاخص ها می توانند جهت دهنده، نظم آور و هدایت کننده باشند و مدیریت های کلان و خرد را در جهت شناخت بهتر وضعیت و تلاش
در جهت بهبود آن یاری رسانند.الف- شاخصهای ارزیابی کلان آموزش عالی1- الف- شاخص های کلی
بخش کمی1-1-الف- تعداد کل دانشگاههای دولتی و غیردولتی2-1-الف- درصد دانشگاههای دولتی و غیردولتی از کل دانشگاههای کشور3-1-الف- نسبت دانشگاههای علوم پزشکی به دانشگاههای غیرپزشکی4-1-الف- تعداد دانشگاهها به تفکیک جامع، در حال توسعه، تحقیقاتی و کاربردی5-1-الف- تعداد دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در حوزه علوم اسلامی6-1- الف- درصد دانشگاههای تخصصی از کل دانشگاههای کشور7-1- الف- توزیع استانی دانشگاهها به تفکیک دولتی و غیردولتی8-1- الف- تعداد اعضای هیات علمی در یک میلیون نفر جمعیت9-1- الف- تعداد کل اعضای هیأت علمی به تفکیک جنسیت، رتبه علمی و گروه عمده تحصیلیدر دانشگاههای دولتی و غیردولتی10-1- الف- توزیع درصدی اعضای هیأت علمی به تفکیک جنسیت، رتبه علمی و گروه عمدهتحصیلی به تفکیک در دانشگاههای دولتی و غیردولتی11-1- الف- میانگین ساعات کاری اعضای هیأت علمی در انواع فعالیت ها (آموزشی،پژوهشی، مدیریتی- اجرایی و مشاوره ای) در دانشگاههای دولتی و غیر دولتی به تفکیکگروههای عمده تحصیلی در هفته12-1- الف- میانگین سابقه مدیریت اعضای هیأت علمی شاغل بعنوان مدیران ارشد13-1- الف- توزیع درصدی مدیران ارشد دانشگاهها بر حسب مرتبه علمی به تفکیک دردانشگاههای دولتی و غیردولتی14-1- الف- میانگین طول مدت مدیریت مدیران ارشد به تفکیک دانشگاههای دولتی وغیردولتی (برحسب سال)15-1- الف- میانگین تعداد جابجایی مدیران ارشد در طی مدت 5 سال به تفکیک دردانشگاه های دولتی وغیر دولتی16-1- الف- تعداد برنامه های راهبردی در آموزش عالیبخش کیفی17-1- الف- میزان بکارگیری معیارهای مناسب در انتخاب مدیران آموزش عالی (مدیرانارشد و میانی)18-1- الف- میزان مشارکت دانشگاهیان در تدوین سیاستها و برنامه های ملی19-1- الف- میزان مشارکت دانشگاهیان در انتخاب مدیران ارشد دانشگاهها20-1- الف- میزان استقلال دانشگاهها در تصمیم گیری و اجرای امور مربوط21-1- الف- میزان اسلامی بودن دانشگاه های دولتی و غیر دولتی22-1- الف- میزان موفقیت دانشگاه های دولتی و غیر دولتی در دستیابی به آرمانهایانقلاب اسلامی23-1- الف- چگونگی آزادی علمی در دانشگاه24-1- الف- میزان پاسخ گویی و التزام اجتماعی دانشگاه25-1- الف- میزان مشارکت دانشگاه در ارتقای فرهنگ جامعه26-1- الف- میزان پیشگامی و راهگشایی دانشگاه در امور اجتماعی و سیاسی27-1-الف- میزان همکاری دانشگاه و صنعت28-1- الف- کیفیت همکاری دانشگاه و صنعت2- الف- شاخص های آموزشی
بخش کمی1-2 - الف- درصد اعضای هیأت علمی تمام وقت و پاره وقت از کل اعضای هیأت علمی دردانشگاههای دولتی و غیردولتی2-2- الف- نسبت اعضای هیأت علمی به دانشجویان در دانشگاههای دولتی و غیر دولتی وبه تفکیک مرتبه علمی، مقطع و گروه عمده تحصیلی3-2 - الف- درصد اعضای هیأت علمی بازنشسته ، دارای ترک خدمت موقت و دائم از کلاعضای هیات علمی به تفکیک گروههای عمده تحصیلی و دانشگاههای دولتی وغیر دولتی درسال4-2- الف- میزان ساعات دوره های آموزشی برای مدیران عضو هیأت علمی و غیر هیات علمیدانشگاهها به تفکیک پزشکی و غیر پزشکی و دولتی و غیر دولتی در سال5-2- الف- تعداد رشته های آموزشی دائردر دانشگاههای دولتی و غیر دولتی به تفکیکگروههای عمده تحصیلی در مقاطع مختلف تحصیلی6-2- الف- تعداد دفعات بازنگری برنامه درسی به تفکیک رشته و مقطع تحصیلی در طی 5سال7-2- الف- سرانه دانشجویی فضای آموزشی (کلاس درس) به تفکیک دانشگاههای دولتی وغیردولتیبخش کیفی8-2- الف- میزان انطباق برنامه های آموزشی با رسالت واهداف دانشگاه به تفکیک دولتیوغیردولتی9-2- الف- میزان تأثیر آموزشها و نحوه تدریس در دانشگاه های دولتی و غیر دولتی برکار آفرینی، خلاقیت و نوآوری دانش آموختگان به تفکیک گروه عمده تحصیلی10-2- الف- میزان مشارکت دانشجویان در فرایند تعلیم و تعلم به تفکیک مقاطع تحصیلیدر دانشگاههای دولتی و غیر دولتی11-2- الف- میزان اثر بخشی آموزش عالی به تفکیک در دانشگاههای دولتی وغیر دولتی12-2- الف- میزان رضایت جامعه از توانمندی دانش آموختگان دانشگاهها3- الف- شاخصهای پژوهشی
بخش کمی1-3 - الف- درصد محققان دانشگاهی از کل محققان کشور2-3 - الف- تعداد محققان دانشگاهی در یک میلیون نفر جمعیت3-3- الف- درصد کارشناسان پژوهشی از کل شاغلان تحقیقاتی به تفکیک در دانشگاههایدولتی و غیردولتی4-3- الف- نرخ رشد محققان دانشگاهی به تفکیک گروههای عمده تحصیلی در سال5-3 - الف- تعداد شاغلان تحقیقاتی به تفکیک گروههای عمده تحصیلی6-3 - الف- تعداد مراکز تحقیقاتی به تفکیک در دانشگاههای دولتی، غیر دولتی، پزشکیو غیر پزشکی7-3- الف- تعداد عناوین مجلات و نشریات پژوهشی چاپ شده توسط دانشگاههای دولتیوغیردولتی8-3- الف- تعداد اختراعات و تعداد اکتشافات دانشگاههای دولتی و غیردولتی که به ثبترسیده است9-3- الف- تعداد جوایز علمی کسب شده توسط اعضای هیأت علمی در دانشگاههای دولتی وغیردولتی10-3- الف- تعداد سمینارها و کنفرانس های علمی برگزار شده در کشور توسط دانشگاههایدولتی و غیردولتی در سال11-3- الف- نسبت تعداد مقالات و کتب تالیف و ترجمه شده اعضای هیأت علمی به کلاعضای هیأت علمی به تفکیک و بر حسب مرتبه علمی12-3- الف- درصد اعضای هیأت علمی صاحب تألیف و ترجمه (کتاب، مقالات علمی و پژوهشی)از کل اعضای هیأت علمی13-3- الف- تعداد کتابهای چاپ شده توسط اعضای هیأت علمی در سطح بینالمللی(بهزبانهای خارجی)14-3- الف- تعداد مقالات چاپ شده اعضای هیأت علمی در مجلات علمی – پژوهشی داخلی ومجلات نمایه شده در فهرست های معتبر بین المللی به تفکیک دانشگاههای دولتیوغیردولتی15-3- الف- نسبت تعداد مقالات و کتب تألیفی و ترجمه ای چاپ شده اعضای هیأت علمی بهکل دانشجویان به تفکیک و بر حسب مقطع تحصیلی و دانشگاه دولتی وغیردولتی16-3- الف- تعداد عناوین کتابهای مرجع موجود در دانشگاههای دولتی وغیردولتی بهتفکیک17-3- الف- نسبت رایانه های متصل به اینترنت به تعداد دانشجویان به تفکیک دردانشگاههای دولتی و غیردولتی18-3- الف- سرانه دانشجویی فضای کتابخانه ها به تفکیک در دانشگاههای دولتیوغیردولتی19-3- الف- درصد پژوهش های دانشگاهی منتهی به تولید فناوری به تفکیک گروه های عمدهتحصیلی در دانشگاه های دولتی و غیر دولتی20-3- الف- میزان درآمد دانشگاه های دولتی و غیر دولتی از فروش فناوریبخش کیفی21-3- الف- میزان تطابق تحقیقات انجام شده در دانشگاههای دولتی و غیردولتی باهدفهای برنامه توسعه کشور22-3- الف- میزان رضایت اعضای هیات علمی دانشگاهها از تسهیلات موجود برای ارائه وانتشار آثار علمی ـ تخصصی خود در داخل و خارج از کشور23-3- الف- میزان رضایت جامعه از (نقش علمی) دانشگاهها در حل مشکلات فنی و تخصصیدر عرصه های مختلف جامعه24-3- الف- کیفیت مراکز تحقیقاتی دانشگاههای کشور25-3-الف- میزان بهره برداری از رایانه های موجود در دانشگاه های دولتی و غیردولتیدر فعالیت های علمی و پژوهشی
4- الف- شاخص های دانشجویی
بخش کمی1-4- الف- توزیع درصدی پذیرفته شدگان به تفکیک دانشگاههای دولتی و غیردولتی، مقطع،گروه عمده تحصیلی و استان2-4- الف- نسبت پذیرفته شدگان از هر استان به جمعیت استان به تفکیک گروههای عمدهتحصیلی و دانشگاههای دولتی و غیر دولتی3-4- الف- درصد پذیرفته شدگان بومی از کل پذیرفته شدگان به تفکیک استان4-4- الف- نرخ رشد پذیرش دانشجو در دانشگاههای دولتی و غیردولتی5-4- الف- درصد پذیرفته شدگان زن از کل پذیرفته شدگان به تفکیک مقطع تحصیلی ودانشگاه دولتی و غیردولتی6-4 - الف- توزیع استانی ده درصد اول پذیرفته شدگان در گروههای عمده تحصیلی7-4 - الف- نسبت پذیرفته شدگان دوره کارشناسی ارشد به دانش آموختگان کارشناسی بهتفکیک گروههای عمده تحصیلی و جنسیت در سال8-4- الف- درصد پذیرفته شدگان در دوره های تحصیلات تکمیلی از کل پذیرفته شدگاندانشگاه به تفکیک جنسیت، دولتی و غیردولتی و پزشکی و غیر پزشکی9-4- الف- نسبت پذیرفته شدگان دوره دکتری به دانش آموختگان دوره کارشناسی به تفکیکگروههای عمده تحصیلی و جنسیت10-4- الف- نسبت پذیرفته شدگان دوره دکتری تخصصی به دانشآموختگان کارشناسی ارشدبه تفکیک گروههای عمده تحصیلی و جنسیت11-4- الف- تعداد پذیرفته شدگان در دانشگاههای خارج از کشور (اعزام، بورس، و …) بهتفکیک گروه عمده تحصیلی و جنسیت12-4- الف- تعداد کل دانشجویان کشور به تفکیک دولتی و غیر دولتی ،پزشکی و غیرپزشکی و جنسیت13-4- الف- تعداد دانشجویان دانشگاهها در یک میلیون نفر جمعیت کشور14-4- الف- توزیع درصدی دانشجویان بر حسب دانشگاه دولتی و غیر دولتی، مقطع، گروهعمده تحصیلی و استان15-4- الف- توزیع سنی دانشجویان در گروههای عمده تحصیلی به تفکیک جنسیت و مقطعتحصیلی16-4- الف- میانگین مدت تحصیل بر حسب گروههای عمده تحصیلی به تفکیک مقطع تحصیلی،دانشگاه دولتی و غیردولتی و جنسیت17-4- الف- درصد دانشجویانی که تشویق و تقدیرنامه دریافت کرده اند به تفکیک مقطع،گروههای عمده تحصیلی و جنسیت18-4- الف- سرانه فضای خوابگاههای دانشجویی(برای دانشجویان واجد شرایط) به تفکیکجنسیت و نوع خوابگاه (مجردی و متأهلی) و دانشگاه دولتی و غیردولتی19-4- الف- سرانه فضای تربیت بدنی به تفکیک دانشگاههای دولتی و غیردولتی20-4- الف- تعداد کل دانش آموختگان در مقاطع مختلف به تفکیک جنسیت و گروه عمدهتحصیلی21-4- الف- درصد دانش آموختگان دارای شغل مرتبط با رشته در طی 3 سال پس از فراغتاز تحصیل به تفکیک مقطع و گروههای عمده تحصیلیبخش کیفی22-4- الف- میزان حمایت از خلاقیت ها و دستاوردهای علمی دانشجویان در کشور23-4- الف- میزان وجود تسهیلات لازم برای توسعه آموزش دانشجویان با استعداد درخشان24-4- الف- میزان رضایت دانشجویان از وجود فرصتها برای دسترسی به امکانات علمی وتحصیلی25-4- الف- میزان رضایت دانشجویان در خصوص امکان تحقیقات دانشجوئی26-4- الف- میزان امید به آینده (در زمینه رشد و پیشرفت علمی و حرفهای) در میاندانشجویان27-4 - الف- کیفیت دانش آموختگان دانشگاههای دولتی و غیردولتی به تفکیک گروه عمدهتحصیلی28-4- الف- میزان مطابقت توانمندی دانش آموختگان با نیازهای واقعی جامعه29-4- الف- میزان رضایت دانش آموختگان در خصوص امر اشتغال5- الف- شاخص های فرهنگیبخش کمی1-5- الف- تعداد پژوهش های مرتبط با فرهنگ و ارزشهای اسلامی در دانشگاههای دولتی وغیردولتی به تفکیک2- 5- الف- درصد دانشجویان عضو تشکلهای دانشجوئی از کل دانشجویان3-5- الف- سرانه دانشجویی فضای فرهنگی (مساجد، نمازخانه ها، تالار نمایش) به تفکیکدانشگاههای دولتی و غیردولتی4- 5- الف- تعداد کارگاهها، سمینارها، مراسم و کلاس های آموزشی فرهنگ اسلامی دردانشگاههای دولتی و غیردولتی5- 5- الف- تعداد گردهمائی های بزرگ برگزار شده با حضور صاحبنظران در خصوص مسائلاجتماعی و فرهنگی جوانان در دانشگاههای دولتی و غیردولتی6-5 - الف- تعداد مراکز مشاوره و راهنمائی دانشجویان در دانشگاههای دولتی وغیردولتی7-5- الف- درصد دانشجویان مراجعه کننده به مراکز مشاوره از کل دانشجویان به تفکیکدر دانشگاههای دولتی و غیردولتی و جنسیت8-5- الف- درصد دانشجویانی که بنا به اظهار خود فریضه نماز را (بطور مرتب، غالبا"،بندرت) بجا می آورند9 – 5- الف- متوسط ساعات پرداختن دانشجویان به امور فرهنگی و فوق برنامه در سال10-5- الف- متوسط ساعات مطالعه غیر درسی دانشجویان در سالبخش کیفی11-5-الف- میزان تحقق وحدت حوزه و دانشگاه12-5- الف- میزان رضایت دانشجویان ازمنزلت اجتماعی خود13-5- الف- میزان علاقه دانشجویان به فرهنگ و هویت ملی14-5- الف- میزان علاقمندی دانشجویان نسبت به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران15-5- الف- میزان آگاهی دانشجویان از معارف و فرهنگ اسلامی16-5- الف- میزان گرایش دانشجویان به مهاجرت به خارج از کشوربه تفکیک انگیزه،جنسیت، گروه عمده تحصیلی و دانشگاه دولتی و غیر دولتی17-5- الف- میزان پای بندی دانشگاهیان به انجام تکالیف و شعائر دینی (نماز، روزه،حجاب و...) به تفکیک جنسیت و گروه عمده تحصیلی در دانشگاه های دولتی و غیر دولتی18-5- الف- میزان آگاهی سیاسی دانشجویان دانشگاه های دولتی و غیر دولتی به تفکیکگروه عمده تحصیلی، مقطع تحصیلی و جنسیت19-5- الف- میزان اثر بخشی فعالیت تشکلهای دانشجویی در رشد آگاهی ها و نگرشهایسیاسی، اجتماعی، دینی و اخلاقی دانشجویان20-5- الف- میزان تمایل اعضای هیأت علمی به ترویج ارزشهای دینی21-5- الف- میزان تمایل اعضای هیأت علمی به اخلاق و معنویت22-5- الف- میزان تمایل اعضای هیأت علمی به ترویج و تقویت هویت ملی23-5- الف- میزان رضایت اعضای هیأت علمی ازمنزلت اجتماعی خود6- الف- شاخصهای اعتبارات وامکاناتبخش کمی1-6- الف- درصد اعتبارات آموزش عالی از تولید ناخالص ملی2-6- الف- درصد اعتبارات آموزش عالی از بودجه کل کشور3-6- الف- میزان اعتبارات آموزش عالی به تفکیک دولتی و غیردولتی و پزشکی و غیرپزشکی4-6- الف- درصد اعتبارات ارزی آموزش عالی (به تفکیک دولتی و غیردولتی و پزشکی وغیر پزشکی)از کل اعتبارات آموزش عالی5-6- الف- نسبت اعتبارات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به کل اعتبارات آموزش عالی6-6- الف- نسبت اعتبارات وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی به کل اعتبارات آموزشعالی7-6- الف- توزیع درصدی اعتبارات دانشگاهها به تفکیک دانشگاههای دولتی و غیر دولتی8-6- الف- درصد اعتبارات آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از کل اعتباراتآموزش عالی9-6- الف- درصد اعتبارات آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کل اعتباراتآموزش عالی10-6- الف- درصد اعتبارات ارزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کل اعتباراتآن وزارتخانه11-6- الف- درصد اعتبارات ارزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از کل اعتبارات آنوزارتخانه12-6- الف- درصد اعتبارات آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کلاعتبارات آن وزارتخانه13-6- الف- درصد اعتبارات آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از کل اعتبارات آنوزارتخانه14-6- الف- درصد اعتبارات عمرانی آموزش عالی (به تفکیک پزشکی و غیرپزشکی) از کلاعتبارات عمرانی کشور15-6- الف- درصد اعتبارات عمرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کلاعتبارات آن وزارتخانه16-6- الف- درصداعتبارات عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از کل اعتبارات آنوزارتخانه17-6- الف- درصد اعتبارات تحقیقاتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از کل اعتباراتآن وزارتخانه18-6- الف- درصد اعتبارات تحقیقاتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، از کلاعتبارات آن وزارتخانه19-6- الف- درصد اعتبارات تحقیقاتی آموزش عالی از کل اعتبارات تحقیقاتی کشوربهتفکیک دو وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی20ـ 6- الف- درصد اعتبارات دانشجوئی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از کل اعتباراتآن وزارتخانه21-6- الف- درصد اعتبارات دانشجوئی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کلاعتبارات آن وزارتخانه22-6- الف- سرانه اعتبارات دانشجوئی به تفکیک دانشگاههای پزشکی و غیر پزشکی ودولتی و غیر دولتی23-6- الف- سرانه دانشجوئی اعتبار تخصیص یافته به فعالیت های فرهنگی و فوق برنامهدر دانشگاههای دولتی و غیردولتی24-6- الف- درصد هزینه های امور فرهنگی و فوق برنامه از اعتبارات و عواید اختصاصیآموزش عالیب- شاخصهای ارزیابی خرد آموزش عالی1- ب- شاخص های کلی
بخش کمی1-1- ب- تعداد اعضای هیأت علمی بر حسب مرتبه علمی به تفکیک گروه عمده تحصیلی وجنسیت2-1 - ب- درصد مربیان آموزشیار، مربیان، استادیاران، دانشیاران و استادان از کلاعضای هیأت علمی به تفکیک3-1- ب- درصداعضای هیأت علمی جدیدالاستخدام از کل اعضای هیأت علمی در سال4-1- ب- درصد اعضای هیأت علمی بازنشسته از کل اعضای هیأت علمی در سال5ـ1- ب- درصد اعضای هیأت علمی زن از کل اعضای هیأت علمی6-1- ب- درصد اعضای هیأت علمی تبدیل وضعیت یافته از پیمانی به رسمی آزمایشی از کلاعضای هیأت علمی پیمانی در سال7-1- ب- میانگین سن اعضای هیأت علمی به تفکیک مرتبه علمی و جنسیت8-1- ب- درصد اعضای هیأت علمی تمام وقت از کل اعضای هیأت علمی9-1- ب- درصد اعضای هیأت علمی نیمه وقت از کل اعضای هیأت علمی10-1-ب- درصد اعضای هیأت علمی ارتقاء یافته به مرتبه بالاتر در سال از کل اعضایهیأت علمی11-1- ب- درصد مربیان ارتقاء یافته به مرتبه استادیاری در سال از کل مربیان12-1- ب- درصد استادیاران ارتقاء یافته به مرتبه دانشیاری در سال از کل استادیاران13-1- ب- درصد دانشیاران ارتقاء یافته به مرتبه استادی در سال از کل دانشیاران14-1- ب- نسبت اعضای هیأت علمی دارای سمت اجرایی به کل اعضای هیأت علمی تمام وقت15-1- ب- توزیع درصدی کارکنان برحسب مدرک تحصیلی (زیر دیپلم، دیپلم، کاردانی،کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری)16-1- ب- نسبت تعداد کارکنان به تعداد اعضای هیأت علمی17-1- ب- نسبت تعداد کارکنان به تعداد دانشجویان18-1- ب- درصد کارکنان زن از کل کارکنان19-1- ب- درصد کارکنان شاغل در پست های تخصصی از کل کارکنان20-1 - ب- درصد کارکنان استخدام شده در سال21-1- ب- میانگین سن کارکنان به تفکیک جنسیت22-1- ب- درصد افراد خارج شده از سیستم (بازنشسته، باز خرید، مستعفی، ترک خدمت و…)به تفکیک کارکنان و اعضای هیأت علمی و بر حسب جنسیت23-1- ب- تعداد جلسات رسمی مدیریت به تفکیک با اعضای هیأت علمی و کارکنان24-1- ب- تعداد پیشنهادهای ارائه شده در زمینه های مختلف کاری به وزارت متبوع ازسوی مدیریتبخش کیفی25-1 - ب- میزان استقلال دانشگاه در تصمیم گیری و اجرای امور مربوط26-1- ب- چگونگی آزادی علمی در دانشگاه27-1- ب- میزان رضایت اعضای هیأت علمی از مدیریت دانشگاه به تفکیک مرتبه علمی وجنسیت28-1- ب- نحوه عملکرد مدیریت در مورد سنجش بهرهوری اعضای هیات علمی29ـ1- ب- میزان بکارگیری معیارهای مناسب در انتخاب مدیران دانشگاه (مدیران ارشد،میانی و عملیاتی)30-1- ب- میزان رضایت شغلی اعضای هیأت علمی به تفکیک مرتبه علمی و جنسیت31-1- ب- میزان رضایت شغلی کارکنان به تفکیک جنسیت2- ب- شاخصهای آموزشی
بخش کمی1-2- ب- نسبت اعضای هیأت علمی به دانشجویان در کل و به تفکیک مرتبه علمی2-2- ب- میانگین واحدهای درسی تدریس شده توسط هر عضو هیأت علمی در هر نیمسالتحصیلی3-2- ب- نسبت مدرسین مدعو به کل اعضای هیأت علمی در سال4-2- ب- میانگین ساعات مشاوره اعضای هیات علمی با دانشجویان در هفته5-2- ب- میانگین نمره امتحانات جامع علوم پایه در سطح دانشگاههای علوم پزشکی درسال6-2- ب- میانگین نمره امتحانات جامع پیش کارورزی در سطح دانشگاههای علوم پزشکی درسال7-2- ب- تعداد رشته های دایر به تفکیک مقطع و گروه عمده تحصیلی8-2- ب- درصد رشته های دایر در دانشگاه از کل رشته های دایر در سطح کشور به تفکیکگروههای عمده تحصیلی9-2- ب- درصد رشته های نو و نیز رشته های بین رشتهای از تعداد کل رشتههای دایردر دانشگاه10-2- ب- تعداد کل گرایش های تحصیلی دایر به تفکیک رشته ها و مقاطع مختلف تحصیلی11-2- ب- تعداد رشته های مرتبط با علوم اسلامی12-2- ب- تعداد دوره های آموزشی مجازی، کوتاه مدت و آزاد به تفکیک13-2- ب- درصد برنامه های درسی بازنگری شده ( درمحدوه مقررات مربوط) در سال14-2- ب- تعداد نرم افزارهای تخصصی و آموزشی موجود در دانشگاه15-2- ب- تعداد دفعات ارزیابی مدیریت از وضعیت آموزشی دانشگاه در سال16-2- ب- درصد اعضای هیأت علمی تشویق شده (اعم از مادی و معنوی) توسط دانشگاه درسال17-2- ب- تعداد دوره های آموزشی علمی طی شده توسط مدیران آموزشی18-2- ب- سرانه فضای کارگاه ، آزمایشگاه ، مزرعه و… به تفکیک19-2- ب- نسبت تخت آموزشی به دانشجو ( ویژه رشتههای علوم پزشکی)20-2- ب- تعداد دوره های باز آموزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برگزار شدهبرای مدیران(به تفکیک مدیران ارشد، میانی و اجرایی)21-2- ب- تعداد کارگاههای آموزشی برگزار شده برای اعضای هیأت علمی در سال22-2- ب- درصد دانشکده های دارای برنامه مدون (آموزشی، پژوهشی و…) از کل دانشکدههای دانشگاه23-2- ب- درصد گروههای آموزشی دارای برنامه مدون(آموزشی،پژوهشی و…) از کل گروههایآموزشی دانشگاه24-2- ب- سرانه فضای آموزشی (کلاس درس)25-2- ب- سرانه فضای دانشگاه26-2- ب- میانگین سنوات تحصیلی دانش آموختگان در مقاطع مختلف تحصیلی27-2- ب- درصد دانشجویان مشروطی به تفکیک مقطع و گروه عمده تحصیلی از کل دانشجویانهمان مقطع و گروه عمده تحصیلی28-2- ب- درصد دانشجویان محروم از تحصیل به تفکیک مقطع، گروه عمده تحصیلی و علتمحرومیت از کل دانشجویان29-2- ب- میانگین تعداد واحدهای مردودی دانشجویان برحسب رشته و مقطع تحصیلی در هرنیمسال30-2- ب- میانگین واحدهای اخذ شده توسط هر دانشجو به تفکیک مقطع و رشته تحصیلی درهر نیمسال تحصیلی31-2- ب- نرخ بهره برداری از کارگاه ها، آزمایشگاه ها، کلاس های درس، مزارعآموزشی، بیمارستان ها و.... در دانشگاه به تفکیک گروه عمده تحصیلیبخش کیفی32-2- ب- میزان سازگاری قوانین و مقررات آموزشی با شرایط عمومی و واقعیت هایدانشگاه33-2- ب- نحوه ارتباط دانشگاه با دانش آموختگان34-2- ب- میزان آگاهی قبلی پذیرفتهشدگان دانشگاه از رشتههای تحصیلی انتخاب شده35-2- ب- نحوه عملکرد مدیریت در مورد سنجش بهرهوری دانش آموختگان36-2- ب- میزان رضایت اعضای هیات علمی از امکانات آموزشی موجود37-2- ب- کیفیت فضای آموزشی دانشگاه برای دورههای تحصیلات تکمیلی38-2- ب- میزان بهره برداری از وسایل اداری ، دستگاه ها و تجهیزات آزمایشگاهی،کارگاهی و.... به تفکیک گروه عمده تحصیلی39-2- ب- میزان تطابق امور اجرایی آموزش با قوانین و مقررات و دستور العملها40-2- ب- میزان رضایت کارکنان غیر هیأت علمی از آموزشهای ضمن خدمت به تفکیک جنسیت41-2- ب- میزان رضایت دانشجویان از کیفیت تدریس به تفکیک گروههای عمده تحصیلی42-2- ب- میزان رضایت دانش آموختگان از کاربردی بودن مطالب آموزشی3-ب- شاخصهای پژوهشی
بخش کمی1-3- ب- تعداد مراکز تحقیقاتی در دانشگاه2-3- ب- درصد کارکنان تحقیقاتی از کل کارکنان3-3- ب- تعداداختراعات و اکتشافات به ثبت رسیده در سال4-3- ب- تعداد جوایز علمی کسب شده توسط اعضای هیأت علمی در سال5-3 - ب- نسبت تعداد پژوهشگران به کل اعضای هیأت علمی در سال6-3 - ب- نسبت مقالات منتشر شده اعضای هیات علمی در مجلات علمی - پژوهشی داخلی ومجلات نمایه شده در فهرست های معتبر بین المللی، به تعداد کل اعضای هیأت علمی بهتفکیک در سال7-3- ب- نسبت مقالات ارائه شده در کنفرانسها و سمینارهای علمی به تعداد کل اعضایهیأت علمی در سال به تفکیک داخلی و خارجی8-3- ب- توزیع درصدی کتب تألیف و ترجمه شده ، توسط اعضای هیأت علمی و دانشجویان9-3- ب- نسبت تعداد طرحهای تحقیقاتی خاتمه یافته به کل اعضای هیأت علمی در سال10-3- ب- درصد اعضای هیأت علمی استفاده کننده از فرصت مطالعاتی در سال به تفکیکمرتبه علمی و جنسیت11-3- ب- متوسط ساعات استفاده از خدمات پایگاههای اطلاع رسانی به تفکیک استاد ودانشجو در سال12-3 - ب- نسبت تعداد عناوین مجلات علمی ـ پژوهشی موجود در دانشگاه به تعدادرشتهها و به تفکیک داخلی و خارجی13-3- ب- نسبت تعداد عناوین مجلات علمی پژوهشی موجود در کتابخانه های دانشگاه( بهزبانهای مختلف) به کل دانشجویان14-3- ب- تعداد گزارشها ، پایان نامه ها ، اسناد و مدارک علمی موجود در کتابخانههای دانشگاه15-3 - ب- تعداد نسخه های خطی و اسناد قدیمی موجود در کتابخانه های دانشگاه16-3- ب- تعداد دفعات ارزیابی مدیریت از وضعیت پژوهشی دانشگاه17-3- ب- تعداد موارد تشویق و تقدیر اعضای هیأت علمی، دانشجویان و کارکنان بخاطرمشارکت در تحقیقات علمی، به تفکیک18-3- ب- تعداد پیشنهادهای ارائه شده در حوزه تحقیقات به وزارت علوم ، تحقیقات وفناوری ، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر وزارتخانه ها و نهادها بهتفکیکبخش کیفی19-3- ب- میزان تطابق تحقیقات انجام شده در دانشگاه با هدفهای برنامه توسعه کشور20-3- ب- میزان کارآئی نظام اطلاع رسانی دانشگاه21-3- ب- میزان تبادل استاد و دانشجو با سایر دانشگاههای جهان22-3- ب- میزان رضایت اعضای هیأت علمی از تسهیلات موجود برای ارائه و انتشار آثارعلمی – تخصصی خود در داخل و خارج از کشور4-ب- شاخصهای دانشجوییبخش کمی1-4- ب- درصد پذیرفته شدگان دانشگاه از کل پذیرفته شدگان آموزش عالی در بخش دولتیبه تفکیک گروه عمده تحصیلی، مقطع تحصیلی و جنسیت2-4- ب- میانگین رتبه آزمون سراسری 30% اول پذیرفته شدگان در دانشگاه به تفکیکگروه عمده تحصیلی3-4- ب- میانگین رتبه آزمون سراسری 5% آخر پذیرفته شدگان در دانشگاه به تفکیک گروهعمده تحصیلی4-4- ب- توزیع درصدی دانشجویان پذیرفته شده به تفکیک سهمیه ورود5-4- ب- درصد پذیرفته شدگان دوره کارشناسی ارشد به تفکیک در دانشگاههای دولتی وغیر دولتی از کل دانش آموختگان کارشناسی همان سال دانشگاه6-4 - ب- درصد پذیرفته شدگان دوره دکتری تخصصی از کل دانش آموختگان کارشناسی ارشدهمان سال دانشگاه به تفکیک در دانشگاههای دولتی و غیر دولتی7-4 - ب- نسبت پذیرفته شدگان دورههای فوق تخصصی و فلوشیپ به کل پذیرفته شدگان8-4- ب- نسبت پذیرفته شدگان آزمون دوره دستیاری پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی بهکل پذیرفته شدگان دانشگاه9-4- ب- درصد دانشجویان در گروههای عمده تحصیلی از کل دانشجویان دانشگاه10-4- ب- نرخ رشد دانشجویی دانشگاه11-4- ب- میانگین سن دانشجویان به تفکیک جنسیت و مقاطع مختلف تحصیلی در گروههایعمده تحصیلی12-4- ب- درصد دانشجویان بومی از کل دانشجویان دانشگاه13-4- ب- تعداد دانشجویان نمونه و برگزیده در المپیادها14-4- ب- درصد استفاده کنندگان از خوابگاه از کل دانشجویان متقاضی و واجد شرایطاستفاده از خوابگاه به تفکیک جنسیت و وضعیت تأهل15-4- ب- متوسط ساعات استفاده دانشجویان از خدمات پایگاههای اطلاعاتی به تفکیکمقطع و گروههای عمده تحصیلی16-4- ب- میانگین ساعات استفاده هر دانشجو از شبکه اینترنت دانشگاه در سال17-4- ب- سرانه دانشجویی عرض باند اتصال به شبکه اینترنت دانشگاه18-4- ب- نسبت دانشجویان دارای کار دانشجویی به تعداد کل دانشجویان به تفکیک جنسیتدر گروههای عمده تحصیلی19-4- ب- میانگین ساعات اشتغال به کار دانشجویی درهفته20-4- ب- تعداد دانشجویان وام گیرنده به تفکیک نوع وام (ازدواج، مسکن، تحصیلی و …)درسال21-4 - ب- درصد دانشجویان تشویق و تقدیر شده از کل دانشجویان در سال22-4 - ب- تعداد جلسات عمومی رییس دانشگاه با دانشجویان درسال23-4- ب- سرانه فضای خوابگاهی به تفکیک جنسیت و تاهل24-4- ب- سرانه فضای اتاق کار برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری25-4- ب- تعداد پیشنهادهای مستند ارائه شده در حوزه دانشجویی به وزارت علوم،تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی26-4- ب- درصد دستیاران دندان پزشکی، پزشکی وداروسازی از کل دستیاران دانشگاهبخش کیفی27-4- ب- میزان رضایت دانشجویان از مدیریت دانشگاه به تفکیک مقطع و گروه عمدهتحصیلی28-4 - ب- میزان فرصت ها و امکانات موجود برای رشد خلاقیت های دانشجویی29-4- ب- میزان رضایت دانشجویان از خدمات مشاورهای تحصیلی30-4- ب- میزان رضایت دانشجویان از تسهیلات و امکانات موجود برای انجام تحقیقات31-4- ب- میزان رضایت دانش آموختگان از تسهیلات اشتغال32-4- ب- میزان رضایت دانش آموختگان در مورداستمرار آموزش(آموزشهای دوره ای، همایشها…)5-ب- شاخصهای فرهنگیبخش کمی1-5-ب- تعداد مساجد و نمازخانه های دانشگاه2-5-ب- تعداد سفرهای زیارتی و سیاحتی عمومی برگزار شده در سال3-5-ب- تعداد کلاسهای دروس معارف اسلامی(رسمی و آزاد)4-5-ب- تعداد مقالات منتشر شده در دانشگاه در حوزه دین5- 5- ب- درصد دانشجویان استفاده کننده از تسهیلات سفرهای سیاحتی و زیارتی از کلدانشجویان در سال6-5 - ب- درصد کارکنان استفاده کننده از تسهیلات سفرهای سیاحتی و زیارتی از کلکارکنان در سال7-5 - ب- نسبت تعداد تشکلهای دانشجویی به تعداد کل دانشجویان دانشگاه8-5- ب- درصد دانشجویان شرکت کننده دراردوهای فرهنگی و هنری برگزار شده از کلدانشجویان به تفکیک مقطع تحصیلی و جنسیت9-5- ب- درصد دانشجویان عضو تشکلهای دانشجویی به تفکیک مقطع تحصیلی و جنسیت10-5-ب- درصد دانشجویان شرکت کننده در مسابقات ورزشی از کل دانشجویان به تفکیکمقطع تحصیلی و جنسیت11-5 - ب- نسبت مساحت مکانهای ورزشی به تفکیک سرپوشیده و سرباز به تعداد کلدانشجویان12- 5 - ب- نسبت مساحت نمازخانه ها به کل کارکنان و دانشجویان به تفکیک13-5 - ب- تعداد دانشجویان عضو تیم های ورزشی14- 5 - ب- تعداد رشته های ورزشی که دانشگاه در مسابقات سراسری دانشجویی آن در سطحکشور شرکت می کند.15- 5 - ب- تعداد ساعات فعالیتهای فوق برنامه و تفریحی ارایه شده برای دانشجویاندر هفته16-5 - ب- نسبت حکم های انضباطی صادره شده به کل دانشجویان17-5- ب- نسبت تعداد نشریه های علمی و فرهنگی موجود به تعداد کل دانشجویان بهتفکیک عناوین و تیراژ کل18-5 - ب- تعداد برنامه های فرهنگی به تفکیک همایش های فرهنگی اجتماعی ونمایشگاههای برگزار شده در سال19-5 - ب- تعداد مسابقات ورزشی برگزار شده در دانشگاه با سایر دانشگاهها یا دیگرمراکز20-5- ب- تعداد دوره مسابقات قرآنی برگزار شده در دانشگاه21-5-ب- تعداد کانون ها و هیأت های مذهبی دانشجویان در دانشگاهبخش کیفی22-5 - ب- میزان توجه و ارج گذاری به نخبگان دانشگاه23-5- ب- میزان رضایت اعضای هیأت علمی و دانشجویان از تکریم مقام معلم در دانشگاه24-5- ب- میزان رضایت اعضای هیأت علمی ازمنزلت اجتماعی خود25-5- ب- میزان رضایت دانشجویان ازمنزلت اجتماعی خود26-5- ب- میزان تمایل اعضای هیأت علمی نسبت به ترویج ارزشهای دینی27-5- ب- میزان تمایل اعضای هیأت علمی نسبت به ترویج اخلاق و معنویت28-5- ب- میزان تمایل اعضای هیأت علمی نسبت به ترویج و تقویت هویت ملی29-5- ب- میزان علاقه دانشجویان به فرهنگ و هویت ملی30-5 - ب- میزان رضایت دانشجویان از تسهیلات موجود برای فعالیتهای فوق برنامه (ورزشی ، فرهنگی و . . .)31-5- ب- میزان رضایت دانشجویان از نقش تربیتی اعضای هیات علمی6- ب- شاخصهای اعتبارات و امکاناتبخش کمی1-6- ب- میانگین کل پرداختی به اعضای هیأت علمی و کارکنان به تفکیک2ـ6- ب- نسبت پرداخت حق التدریس اعضای هیأت علمی به کل حقوق و مزایای هیأت علمیتمام وقت3ـ6 - ب- میانگین دریافتی اعضای هیأت علمی از محل قراردادهای آموزشی و خدماتی4ـ6 - ب- میانگین دریافتی اعضای هیأت علمی از محل قراردادهای تحقیقاتی5-6- ب- نسبت پرداختی به اعضای هیأت علمی بابت طرح تمام وقتی ( کارآیی و...) به کلدریافتی آنان6-6- ب- نسبت هزینة صرف شده برای انتشارات به اعتبارات کل دانشگاه به تفکیک جزوه،کتاب و مجلات علمی7ـ 6- ب- درصد اعتبارات صرف شده درامور رفاهی هیأت علمی و کارکنان از کل اعتباراتدانشگاه8ـ 6- ب- نسبت در آمدهای اختصاصی آموزشی، پژوهشی و خدماتی به کل اعتبارات جاریدانشگاه به تفکیک9ـ 6- ب- نسبت هزینه پرداخت اجاره ساختمان به تفکیک اداری، آموزشی، پژوهشی و فوقبرنامه( فرهنگی، ورزشی و...) به کل اعتبارات جاری دانشگاه10- 6- ب- سرانة اعتبارات تحقیقاتی اعضای هیأت علمی به تفکیک دولتی و اختصاصی11- 6- ب- درصد اعتبارات تحقیقاتی از کل اعتبارات دانشگاه12ـ 6- ب- درصد اعتبارات صرف شده در تحقیقات از کل اعتبارات دانشگاه13ـ 6- ب- درصد اعتبارات صرف شده در آموزش از کل اعتبارات دانشگاه14- 6- ب- هزینة سرانة دانشجو به تفکیک مقطع و گروههای عمدة تحصیلی15-6- ب- هزینة تمام شده تحصیلی برای هر دانشجو به تفکیک رشته، مقطع و گروههایعمده تحصیلی16ـ 6- ب- درصد اعتبارات صرف شده در امور دانشجویی از کل اعتبارات دانشگاه17ـ 6- ب- درصد درآمد حاصل از شهریة دانشجویان از کل اعتبارات دانشگاه18- 6 - ب- سرانة تحقیقاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی به تفکیک کارشناسی ارشد ودکتری19ـ 6- ب- سرانة دانشجویی اعتبار تخصیص یافته به فعالیتهای فرهنگی، هنری، اجتماعیو فوق برنامه20ـ 6- ب- درصد هزینه های صرف شده درخصوص فعالیتهای فرهنگی، هنری و اجتماعیدانشجویان از عواید اختصاصی دانشگاه21ـ 6- ب- سرانة دانشجوئی یارانة دولتی ( برای تغذیه ، بهداشت و…)22- 6- ب- نسبت تعداد رایانه و دستگاههای اداری(زیراکس، چاپگر و...) به تعداددانشجویان در دانشگاه23- 6 - ب- سرانه دانشجویی فضای کتابخانه ها، کارگاهها، آزمایشگاهها و سالن هایغذاخوری به تفکیک24ـ 6- ب- درصد استفاده کنندهگان از سرویس های رفت و آمد دانشگاه به تفکیک (هیأتعلمی، کارکنان و دانشجویان)25ـ 6- ب- درصد استفاده کنندگان از امکانات تفریحی موسسه ( استخر، محیط ورزشی،باشگاه) به تفکیک دانشجو، هیأت علمی و کارکنان26ـ 6- ب- تعداد خودروهای درتملک به تفکیک عمومی ( اتوبوس و مینی بوس) ، سواری وخودروهای سنگین ( کامیون، تراکتور، لودر و ...)27ـ 6- ب- درصد کارکنان استفاده کننده از وامهای دانشگاه28ـ 6- ب- درصد اعضای هیأت علمی دارای کارت اعتباری29- 6- ب- نسبت ساعات حضور رئیس و معاونان در موسسه یا دانشگاه جهت امور مدیریتیبه کل ساعات حضور در هفته30- 6- ب- درصد اعضای هیأت علمی که از طرح محرومیت از مطب بهره مند هستند به تفکیکمرتبه علمی(ویژه دانشگاههای علوم پزشکی)31- 6 - ب- میانگین ساعات حضور هفتگی اعضای هیأت علمی در دانشگاه32- 6- ب- نسبت تعداد دفاتر(اتاقهای) اعضای هیأت علمی به کل اعضای هیأت علمی تماموقت33- 6- ب- نسبت مساحت کل دفاتر مخصوص اعضای هیأت علمی به تعداد اعضای هیأت علمیتمام وقت34- 6- ب- توزیع درصدی اعضای هیأت علمی و کارکنان از نظر وضعیت مسکن ( شخصی،استیجاری، سازمانی و...)35- 6- ب- نسبت تعداد اتوبوس های مخصوص ایاب و ذهاب دانشجویان به تعداد دانشجویاناستفاده کنندهبخش کیفی36ـ 6- ب- چگونگی تخصیص و هزینه اعتبارات تحقیقاتی دانشگاه ( در سرفصلهای پرسنلی،مواد مصرفی و وسایل و تجهیزات)37ـ 6- ب- نحوه عملکرد مدیریت درخصوص سنجش بهره وری سرمایه در دانشگاه38ـ 6- ب- نحوه عملکرد مدیریت در جذب اعتبارات عمرانی39- 6- ب- نحوه عملکرد مدیریت درکسب و هزینه کردن درآمدهای اختصاصی40ـ 6- ب- نحوه عملکرد مدیریت در جذب کمکهای مردمی41ـ 6- ب- نحوه عملکرد مدیریت در خصوص صرفه جویی در هزینه های اداری ـ پرسنلی،آموزشی، پژوهشی، مسافرت، حمل و نقل، تعمیرات، نگهداری و…42- 6-ب- نحوه عملکرد مدیریت در هزینه نمودن اعتبارات جاری43- 6- ب- کیفیت ارزیابی مدیریت از امور دانشگاه و بهره وری از نتایج آن

مصوب پانصد و پنجاهمین جلسه مورخ 1383/08/26 شورای عالی انقلاب فرهنگی